5.1.14

Plaatjes draaien met ...


Muziek is voor mij heel belangrijk. Ik hou er van om nieuwe liedjes en groepen te ontdekken, ik hou ervan om naar festivals en concerten te gaan en ik hou er van hoe muziek een slechte dag toch nog goed kan maken. Ik vind het ook heel leuk om de muziek van andere mensen te ontdekken. Welke liedjes luisteren ze, welke bands vinden ze goed? Op die manier ontdek ik ook weer nieuwe muziek. En daarom heb ik beslist om een nieuwe rubriek te starten op deze blog. Ik heb het idee van de leuke blog Laurapaulinek (zeker eens een bezoekje brengen). Het idee is dus dat ik iedere maand tien nummers van een vriend of vriendin op deze blog plaats. Het hoeven geen lievelingsnummers te zijn, dat mag, maar het mogen ook gewoon tien liedjes zijn die ze de voorbije maand(en) vaak beluisterd hebben. Ik heb de rubriek de volgende naam gegeven: "Plaatjes draaien met, ...." Leek mij wel passend. Voor de eerste keer begin ik gewoon met mijn tien nummers. De volgende maand (begin februari) is mijn goede vriendin Ella aan de beurt. De tien nummers die ik in een afspeellijst heb geplaatst zijn niet mijn all time favoriete nummers. Het zijn vooral nummers die ik de afgelopen maand veel heb beluisterd. Het zijn vooral singer-songwriter nummers, want daar luister ik dan ook voornamelijk naar, hoewel er wel enkele uitzonderingen bij zijn zoals 'Drink You Away' van Justin Timberlake en 'Rather Be' van Clean Bandit ft. Jess Glynne.

Ik hoop dat jullie deze rubriek een beetje tof vinden :) Ik vind het alvast een leuk idee. Veel luisterplezier gewenst met de allereerste "Plaatjes Draaien met, ..." ;) Tot de volgende!

1. Matt Corby - Brother (live) 
2. Lorde - Team 
3. London Grammar - Strong 
4. Ed Sheeran - I See Fire 
5. Ben Howard - Bones 
6. Justin Timberlake - Drink You Away 
7. Clean Bandit - Rather Be ft Jess Glynne 
8. José Gonzalez - Step Outside 
9. James Vincent McMorrow - We Don't Eat 
10. Dan Croll - Home 


4 opmerkingen:

  1. Oh wat een leuk idee! ik hou van muziek, dat is echt een groot deel van mijn leven, net toevallig op je blog gekomen en heb er al helemaal geen spijt van :) Fijne blog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thx voor de reactie! Wacht maar tot je de tweede "Plaatjes Draaien met" hoort. Hij is echt goed! :)

      Verwijderen
  2. Lorde, Ed Sheeran, Ben Howard <3 leuke smaak heb je zeg! Je header is trouwens ook echt vet haha!

    liefs,
    Femke van unendful.nl

    BeantwoordenVerwijderen